Alt Text

STARCLEAN
ALLMÄNNA VILLKOR

Generellt:

Starclean, som leverantören, jobbar med lokalvård och erbjuder olika städtjänster för både privatkunder och företagskunder.

Ömtåliga eller skadad inredning måste meddelas oss innan städningen påbörjas, detta för er och vår säkerhets skull. Vi tar ej något ansvar för sådant som är ömtåligt eller skadat sedan innan, om detta objekt skulle skadas under vår städning.

Vid arbeten upp till 2,5m höjd så tillhandahåller vi stege. Om högre höjd än detta begärs så tillhandahåller kund en längre godkänd stege.

Vid behov av städning till nedmonterade objekt t.ex glasskivor/ventiler/front på badkar så demonterar och återmonterar kunden detta själv.

Starcleans personal väntar vid beställd adress i max 30 minuter.

Om vi inte har fått tag i dig som kund efter denna tid så debiteras full kostnad för tjänsten till kund. Notera att Starclean ibland behöver ta bilder eller video på vårt pågående arbete för att underrätta chefer och arbetsledare. I vissa fall kan det förekomma att vi lämnar städmaterial utanför din bostad dagen innan om ingen är hemma.

Vid bokningar och godkända offerter via mail så godtar du som kund också dom allmänna villkoren och regler som Starclean har.

1. Bokning

Bokningar sker antingen via hemsidans bokningsformulär eller via en ” Mejloffert “. Vid bokningar via Starcleans hemsida så godkänner du också dom allmänna villkoren. Efter bokning via hemsidan eller via mailoffert så kommer vi att skicka ut ett bekräftelsemeddelande till kund inom 24 timmar.

Kunden godkänner tiden för städningen som skickas med bokningsbekräftelsen.

Bokning är bindande men kan avbokas som beskrivs i Pkt 2 här under.

Leverantör förbehåller sig rätten att avboka eller ändra bokning innan uttalad starttid.

För att kunna utföra våra tjänster så behöver vi, som leverantör av tjänsten, tillgång till vatten samt el inne i bostaden.

2. Avbokning samt ombokning av Städtjänster

Beställare har möjlighet att avboka eller omboka sin tjänst senast 3 dagar före startdatum för städtjänst. Om beställaren avbokar tjänst senare än 3 dagar före städtillfället så förbehåller sig Starclean att debitera full kostnad för bokad tjänst.

Vid avbokning eller ombokning ska ett skriftligt mail skickas till oss (kundtjanst (at) starclean.se) med angivandet av orsak till avbokning samt uppgifter på beställaren.

3. Åtagande

Har tjänsten bokats med RUT-avdrag så ansöker Starclean om detta avdrag via skatteverket för kunds räkning. Dock så gäller att om kund inte har rätt till RUT avdraget så åligger det kund att betala hela kostnaden för tjänsten.

Starclean förbinder sig att utföra den överenskomna tjänsten på ett professionellt och fackmannamässigt sätt. Det åligger kunden att informera och samråda med leverantören om förhållanden som leverantör måste behöva känna till för att kunna utföra uppdraget på bästa sätt.

4. Avgifter, övriga betalningsvillkor

Faktura skapas och skickas alltid efter utfört arbete och kommer via mail. Betalning skall ske senast inom tio (10) dagar från fakturadatumet. Vid betalning efter förfallodagen utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen enligt en räntesats motsvarande ett tillägg av tio (10) procent. På fakturan så är alltid priserna innan RUT-avdrag. Om du har rätt till RUT avdraget så finns detta avdrag med på fakturan. Notera att post med ” Material och resa ” EJ är berättigat för RUT-avdrag.

Eventuella anmärkningar på fakturor ska skriftligen vara oss tillhanda senast tio (10) dagar efter fakturadatum.

Leverantören förbehåller sig rätten att ta en kreditupplysning på kund som gjort beställningar via formuläret på webbplatsen, om kund inte godkänner detta så krävs det en förskottsbetalning innan städtjänsten utförs med totala beloppet innan RUT avdraget. Starclean kommer att efter utförd tjänst göra en ansökan om avdrag för kund och vid godkännande från skatteverket görs kreditering på det belopp som kund har blivit godkänd för i efterhand.

Kunder med eventuella betalningsanmärkningar måste göra en förskottsbetalning med det totala beloppet innan RUT-avdrag till Starclean minst 3 dagar före tjänstens påbörjande. Vid utebliven eller sen betalning av fakturan så tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr.

Betalas inte fakturan efter påminnelse så skickas fakturan vidare till inkassobolag. I detta fall så förbehåller vi oss rätten att fakturera hela beloppet utan RUT avdrag.

5. Ansvar

Kund skall inneha, en på tjänstens bokade adress, giltig hemförsäkring.

Hemförsäkringen täcker vanliga skador i hemmet.

Om det visar sig att Starcleans personal av oaktsamhet förorsakat skada så ersätter Starclean skadan eller så åtgärdar Starclean skadan/felet inom skälig tid.

Starclean förbehåller sig rätten att häva den städgaranti som alltid gäller om bostaden har skador/brister eller är överdrivet smutsig.

Vid åtgärdande av skador är det enbart skadan som sådan som åtgärdas. Kund är inte berättigad till eventuella ersättningar eller liknande.

Värderingen av skador/fel sker med villkoren i Starcleans företagsförsäkring.

6. Reklamation av utförda tjänster

Brister eller fel i utfört städtjänst skall meddelas Starclean skriftligen via mail inom 14 dagar efter utförd tjänst.

Notera att för en godkänd reklamation så kräver Starclean dokumentation i bilder och/eller noteringar på eventuella fel från dag 1 vid inspektion via mejl.

Reklamationen ska innehålla information och dokumenterade bilder om felets eller bristens beskaffenhet samt omfattning och kan ej kompletteras i efterhand från att reklamation först skickades in.

Vid reklamation så åtgärdar vi detta utan någon som helst extra kostnad inom 14 dagar.

7. Försäkringar

Starclean har företagsförsäkring hos Trygg-Hansa (Ansvarsförsäkring).

8. Tvist

Tvist skall i första hand avgöras i Stockholms tingsrätt.

Vid eventuell tvist om ersättning vid skada ska du som kund samt Starclean anmäla detta till försäkringsbolag inom 30 dagar. Vid uteblivet svar från kund väntar Starclean max 3 månader från skadetillfället. Därefter överger Starclean ärendet och utlovar ej någon kompensation åt kund.

9. Personuppgifter

Starclean använder personuppgifter som kund lämnat i bokningar eller kontaktformulär. Förutom personuppgifter internt i företaget så har leverantör rätt att använda sig av utomstående företag som får ta del av personuppgifter för att utföra relevanta liknande tjänster till kund.

Du som kund har rätt att begära utdrag av hur vi behandlar dina personuppgifter genom att skriftligt kontakta oss. Vi skickar sedan ut detta skriftligen.

När du anlitar Starclean så sparas dina uppgifter i minst 7 år enligt bokföringslagen. samt att dina uppgifter behandlas av tredjepart för att uppfylla rättsliga skyldigheter som Starclean har.

10. Innan flyttstädning

Bostad skall vara tömd på samtliga möbler, tillgångar och tillhörigheter. Ej tömda ytor rengörs ej. I det fall då det har överenskommits att möbler skall vara kvar i bostaden så skall dessa möbler ställas centralt i ett rum så det ger personal tillgång till att städa. Notera att om det är för mycket möbler eller saker i bostaden så kan ej Starclean garantera ett 100% rent resultat.

Frysskåp skall vara avfrostad av kund om städning inne i frysskåpet skall utföras. (Om inte kan vi utföra avfrostning, då tillkommer en kostnad på 200kr efter rutavdrag). Kund ombesörjer själv att dra ut vitvarorna innan vi kommer.

Rengöring av spis, in och utvändigt samt bakom (det gäller även ugnsplåtar men endast inkluderade plåtar i bostad). Kund ombesörjer själv att dra ut vitvarorna innan vi kommer.

Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt, ej bakom.

Slutna element ska vara isär monterade innan vi kommer om ni önskar rengöring emellan.

Alla fönster putsas och rengörs, invändigt samt utvändigt om fönster går att öppna, i samtliga rum. Putsning mellan fönster utförs ej.

Vi tillhandahåller ej långa stegar eller liftar för putsning av fönster eller balkongglas.

Om ni har en ugn som har pyrolysemalj måste ni informera oss om detta vid bokningstillfället. Detta eftersom vi inte kan använda oss utav vanliga produkter på detta material

11. Sanering

Starcleans priser för flyttstädning förutsätter ett normalt nedsmutsat skick på bostaden.

Om bostad är extremt smutsig så klassas detta då som sanering och kommer därför att debiteras extra per timme för extra personal. Kund har rätt att tacka nej till detta men vi förbehåller oss då rätten att ej ge någon garanti på utfört arbete.

Tillägg för sanering i bostaden är 250kr/timme per person efter RUT.

I dom fall av extremt smutsiga ytor där våra produkter inte fungerar, så ingår inte heller städgaranti på just detta arbete.

12. Dödsbo

Vid bokningar vid dödsbo så kommer det ej att dras av något RUT avdrag pga skatteverkets regler. Om betalning inte sker från dödsboet kan vi ansöka om rutavdraget i ditt namn.

Skulle det vara så att det ej finns pengar i dödsboet att betala städningen för så är det du som beställt arbetet som har hela betalningsskyldigheten och därför behöver vi även personuppgifter till dig som beställare av arbetet.

13. Utrustning

Starclean tillhandahåller all den utrustning som krävs för att utföra tjänsterna som erbjuds av företaget på ett fackmannamässigt vis.

Vill du bli kontaktad
Fyll i formuläret

Fyll i samtliga obligatoriska fält.
Fyll i samtliga obligatoriska fält.
Fyll i samtliga obligatoriska fält.

Få en gratis offert

Nöjd kund-garanti

Vi har genom åren lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder. Då vet vi att vi har gjort ett bra jobb. Vi lämnar till och med nöjd kund-garanti vilket innebär att vi åtgärdar eventuella synpunkter på flyttstädning inom 3 dagar kostnadsfritt.

Vi strävar alltid efter att förbättra och utveckla oss så att du som kund ska få det bästa alternativet och mest prisvärda flyttstädningen i Stockholm

+46 (0)70 648 34 96

07:00 - 22:00

Offert@starclean.se

Offertförfrågan

Kubbegatan 10

128 67 SKÖNDAL